powrót

10 sposobów, by uniknąć rozstępów

Rozstępy pojawiają się znienacka, ale można spróbować zapobiegać ich powstaniu. Dzięki tym trikom będziesz się cieszyć piękną, gładką i zdrową skórą. rozstępy - jak ich unikać Kłopoty z rozstępami dotyczą ponad 70 procent kobiet (aż u 90 procent z nich problem ten pojawił się w ciąży). Jednak to zmartwienie nie tylko pań. Według badań boryka się z nimi nawet 40 procent mężczyzn. Czym są rozstępy? To prążki na skórze, które powstają w wyniku nadmiernego rozciągania skóry i zerwania sieci włókien kolagenowych tworzących jej strukturę. Ich powstaniu sprzyja m.in. okres dojrzewania, wahania wagi (przybywanie kilogramów), ćwiczenia mające na celu rozbudowanie masy mięśniowej i ciąża. W dużej mierze ich pojawienie się jest uwarunkowane genetycznie oznacza to, że po prostu niektórzy mają pewne predyspozycje do tego, aby się one pojawiły na ich skórze. Zazwyczaj nie wiemy kiedy powstają, bowiem najczęściej nie budzi to żadnych szczególnych dolegliwości (bywa, że skóra swędzi lub piecze). Na początku mają kolor różowy lub fioletowy. Z czasem bledną i przybierają kolor perłowy (podobnie jak inne blizny). U kobiet pojawiają się najczęściej na biodrach, udach, brzuchu i piersiach, u panów natomiast w okolicy krzyżowo-lędźwiowej oraz na barkach i bicepsach.  Aby ich uniknąć trzeba zadbać o właściwą kondycję skóry. Przekonaj się co robić, by skóra mogła stawić im opór. Warto wcielić te wskazówki w życie, bowiem gdy rozstępy się pojawią dość trudno jest się ich pozbyć.
  1. Regularnie złuszczaj i pobudzaj

    Systematycznie, 1-2 razy w tygodniu, sięgaj po wszelkiego rodzaju peelingi. Znakomite efekty dają te, które zawierają kwasy owocowe AHA. Ułatwiają  odłączenie się starych, wierzchnich komórek naskórka od komórek zdrowych. Dodatkowo, dzięki temu, że stymulują produkcję kolagenu i elastyny w skórze, poprawiają jej jędrność i elastyczność skór.Skóra staje się też mocniejsza i bardziej spoista, a więc i bardziej odporna na rozciąganie. Jeśli jednak nie możesz ich stosować (np. podrażniają Twoją skórę lub jesteś w ciąży) sięgnij po preparaty, które złuszczają naskórek dzięki drobinkom cukru, soli lub syntetycznym mikrogranulkom. W ten sposób bezpiecznie usuniesz martwy naskórek, poprawisz krążenie krwi w skórze i wzmocnisz skuteczność nakładanych później kosmetyków. Regularnie wykonywany peeling znakomicie pobudza skórę do jej naturalnej „wymiany” na nowszą.
  2. Doskonale nawilżaj

    Skóra uwielbia, gdy otacza się ją troską. Odpowiednio pielęgnowana odwdzięcza się pięknym wyglądem i dobra kondycją. Jeśli chcesz więc zapobiec powstawaniu rozstępów przede wszystkim należy zadbać o jej elastyczność. Dlatego regularnie wmasowuj w nią kosmetyki nawilżające, dzięki nim skóra jest bardziej odporna na wzmożone napięcie czy rozciąganie. Do wyboru masz lekkie lotiony czy balsamy lub masła o bogatej, gęstej konsystencji. Wybierz taki preparat, którego stosowanie będzie dla Ciebie przyjemnością i używaj go codziennie. Przy jego aplikacji masuj skórę z wyczuciem – nie głaszcz jej, ale też zbytnio nie rozciągaj. Nawilżaj skórę
  3. Wypróbuj kosmetyki do zdań specjalnych

    Gdy zauważyłaś wahania wagi, budujesz masę mięśniową za pomocą ćwiczeń lub jesteś w ciąży skóra jest szczególnie narażona na rozciąganie, co sprzyja powstawaniu rozstępów. W tych sytuacjach warto wypróbować działanie kosmetyków wyspecjalizowanych w walce z rozstępami. Wśród nich są kremy i żele zawierające witaminy A i E. Składniki te znakomicie pobudzają i wspierają procesy naprawcze w skórze. Dobrze się sprawdzą również preparaty, które w swoim składzie mają nawilżające takie jak chityna lub kolagen albo peptydy, o działaniu napinającym.
  4. D jak witamina D

    Organizm pozyskuje witaminę D głównie przez skórę, która produkuje ją pod wpływem ekspozycji na słońce (w tym promieniowanie UVB). Jej właściwy poziom sprzyja odpowiedniej jędrności skóry oraz spowalnia procesy starzenia się. W naszej szerokości geograficznej, synteza tej prowitaminy jest możliwa w zasadzie tylko od maja do października. Trudno więc zapewnić organizmowi odpowiednią podaż tego składnika. Dlatego ważne jest, by suplementować tę witaminę. Można skorzystać z gotowych preparatów witaminowych lub suplementów diety. Właściwą dawkę należy dostosować do wieku oraz masy ciała. Przyjmuje się, że bezpieczna dzienna dawka dla dorosłych to 800-2000 jednostek. Masuj skórę po kąpieli - mniejsza szansa na rozstępy
  5. Dobry masaż

    …poprawia krążenie krwi i limfy. Dzięki temu tkanki w skórze uzyskują odpowiednie przekrwienie i są lepiej dotlenione. Sprawniejszy jest też proces usuwania toksyn. To wszystko sprawia, że lepsza jest jędrność i sprężystość skóry, a także ma ona ładniejszy koloryt. Jak zatem zrobić dobry masaż? Na szczęście nie jest to trudne. Wystarczy użyć rękawicy do masażu wykonanej z naturalnego materiału (np. z sizalu) lub szczotki do kąpieli. Używaj ich na sucho. Skórę „szczotkuj” najlepiej tuż po kąpieli, ale gdy jest osuszona ręcznikiem. Wykonuj przy tym koliste ruchy, nie pocierając skóry zbyt mocno – wystarczy, że lekko się zaczerwieni. W profilaktyce rozstępów, szczególnie należy zwrócić uwagę na kilka rejonów. Dlatego brzuch masuj wokół pępka, zgodnie z ruchami wskazówek zegara, a pośladki od bioder w kierunku środka ciała. Uda zaś w kierunku od dołu ku górze.
  6. Unikaj sterydów anabolicznych

    To substancje znane głównie w środowisku sportowców. Ich działanie polega na stymulowaniu wzrostu masy mięśni, siły i wytrzymałości, bez morderczych treningów na siłowni. Nie daj się jednak skusić tym obietnicom! Są to substancje bardzo niebezpieczne dla organizmu. Ich zażywnie pogarsza ogólny stan zdrowia, a także wzmaga agresję, może też być powodem niepłodności. Konsekwencją ich przyjmowania są także głębokie zmiany w strukturze skóry, a także jej nadmierne rozciąganie (wywołane błyskawicznym wzrost masy). To wszystko co sprzyja powstawaniu rozstępów.
  7. Jedz zdrowo

    Dla dobrej kondycji i jędrności skóry potrzebne są witaminy, minerały i pierwiastki. Najłatwiej znaleźć je w odpowiednim pożywieniu. Szczególne pożądane są wit. A, E, C, a także cynk i krzem. Wzmacniają one skórę i sprzyjają jej regeneracji. Sięgaj więc po owoce i warzywa, zwłaszcza po te pomarańczowe i zielone (np. po dynię, marchewkę, groszek, fasolkę, morele czy brzoskwinie) – to źródło witaminy A (także w postaci prowitaminy A czyli beta-karotenu). Natomiast w witaminę C, która jest niezbędna do wytwarzania kolagenu, bogate są m.in. papryka, natka pietruszki, pomidory, czarne porzeczy czy cytrusy. Czego jeszcze potrzebuje skóra? Przede wszystkim białka – to jej główny budulec. Zatem w menu powinny znaleźć się jaja, mleko i jego przetwory, mięso, drób, ryby, nasiona roślin strączkowych czy orzechy. Kluczowymi w zapobieganiu powstawaniu rozstępów w są produkty zawierające kwasy Omega-3 i Omega-6. Niedobór tych składników skutkuje rogowaceniem skóry, jej suchością i szorstkością. Przyczynia się także do tego, że staje się ona mniej plastyczna i jest bardziej podatna na powstawanie rozstępów. Dlatego nie warto odchudzać się drastycznie, a za to należy chętnie sięgać np. po tłuste ryby morskie, czy choćby olej lniany.

    zdrowo się odzywiaj - mniejsza szansa na rozstępy
  8. Nie pal! (ani czynnie, ani biernie)

    W paleniu papierosów naprawdę trudno znaleźć jakiekolwiek plusy w kontekście zdrowia organizmu. Ma ono także zgubny wpływ na skórę. Zmniejsza bowiem przepływ krwi, co pozbawia skórę tlenu niezbędnego do jej regeneracji. Zmniejsza też ilość składników odżywczych w organizmie – czego konsekwencją jest pogorszenie ogólnego stanu zdrowia i wyglądu. Dlaczego tak się dzieje? Palenie uwalnia szkodliwe wolne rodniki, które mogą rozkładać włókna kolagenu i elastyny ​​w skórze. Przez to staje się ona cieńsza, bardziej wiotka i mniej plastyczna. A to z kolei sprzyja nie tylko powstawaniu zmarszczek, ale i rozstępów.
  9. Trenuj regularnie

    Zawsze warto ćwiczyć. Treningi bowiem sprzyjają zdrowiu, dobremu samopoczuciu oraz odpowiedniej kondycji fizycznej. Poprawą krążenie, co zapewnia odpowiednie dotlenienie każdej komórki organizmu (także w skórze). Regularna aktywność fizyczna, pozwala też utrzymać prawidłową masę ciała (nawet w ciąży), dzięki temu skóra jest mniej narażona na rozciąganie, a więc na uszkodzenie włókien kolagenowych i pojawienie się rozstępów. Wysiłek nie musi być bardzo intensywny, ale warto wybierać ćwiczenia, które sprawiają na przyjemność i satysfakcję. To będzie gwarancją regularnych treningów. W czasie ciąży też można ćwiczyć. Wypróbuj np. pilates czy jogę. Zanim jednak podejmiesz aktywność poradź się ginekologa by wykluczyć przeciwwskazania. regularnie trenuj
  10. Błyskawiczna reaguj

    Gdy tylko zauważysz charakterystyczne prążki na skórze, skorzystaj z porady dermatologa lub lekarza medycyny estetycznej. Specjaliści mają bowiem do dyspozycji szeroką gamę zabiegów, które w znaczący sposób mogą ograniczyć ich widoczność. Skuteczność terapii zależy jednak od momentu ich rozpoczęcia. Najłatwiej zniwelować świeże rozstępy, czyli takie które mają jeszcze kolor różowy lub fioletowy, zaś w przypadku starszych (tych w kolorze biało-perłowym) trudnej będzie sprawić, by były mniej zauważalne. Współczesna medycyna oferuje małoinwazyjne procedury. Wiele z nich nie wymaga szczególnej rekonwalescencji i nie wyłącza z codziennej aktywności.  Są to m.in. zabiegi z użyciem laserów frakcyjnych. One w kontrolowany sposób uszkadzają skórę, stymulując ją do regeneracji.(https://holisticclinic.pl/oferta/profractional-therapy-rozstepy). Zabiegi sprawiają, że rozstępy są mniejsze i jaśniejsze, a więc przestają się wyróżniać na zdrowej skórze. Podobnie działa zabieg Dermapen (https://holisticclinic.pl/oferta/dermapen/). Skuteczne również są zabiegi z użyciem preparatów autologicznych takich jak komórki macierzyste czy osocze bogatopłytkowe. Dzięki temu, że są one niezwykle bogate w czynniki wzrostu przyspieszają procesy odbudowy i  naturalnej rekonstrukcji skóry. Preparaty tego podawane są do skóry za pomocą iniekcji. Można również wypróbować różnego rodzaju peelingi.  
Komentarze
Podobne wpisy

Masaż twarzy potrafi zdziałać cuda!

Opukiwanie, ugniatanie i gładzenie buzi potrafi „prasować” zmarszczki, pobudzać mikrokrążenie, poprawiać owal i zmieniać wyraz całej twarzy, by wyglądała na bardziej pogodną i rozluźnioną. Masaż nie cofnie czasu, ale naprawdę może zdziałać cuda.
czytaj więcej

Czas na Smart Aging!

Starzenia nie da się uniknąć, ale są skuteczne metody, które pozwalają dłużej cieszyć się młodym i pięknym wyglądem.
czytaj więcej

Niechciany cellulit. Wiemy jak się go pozbyć.

Większość z kobiet go ma - naprawdę! Nie oznacza to jednak, że go lubimy. Sprawdź co zrobić, żeby cellulit był mniej widoczny, a skóra odzyskała gładkość i jędrność.
czytaj więcej